måndag 2 februari 2015

Koftan som inte blev av

Nu är vi i Februari och jag får inse att det inte blir någon kofta stickad av mig i Stickameras koftkal! För första gången stickade jag provlapp, tvättade den och mätte. Ritade en skiss, räknade och stickade en provlapp till med olika knapphål. Sen la jag upp, satte markörer och var igång.
 Jag var så peppad tills jag kände att vad trögt det gick, fick inte in något flyt och det var hårt och stelt. Jag hade läst att jag skulle sticka på en storlek mindre stickor för att få en fast kan men det kändes inte bra. Tills jag insåg att jag gått ner två storlekar och handlederna värkte. Jag repade upp.
 
Där tog det stopp, jag kom inte igång igen. Kan bero på att jag tragglar med att stick klart den sista ärmen på en kofta och jag kände att jag verkligen vill göra klart den först! Kan bero på att jag fortsätter min viktnedgång och det inte känns så bra att ha två koftor liggandes som förhoppningsvis kommer vara för stora för mig och att det då är bättre att göra klart den som snart är klar.
 
Garnet är fint och jag kommer inom snar framtid sticka en kofta i det. Sen önskar jag att jag kommer behöva räkna och sticka en mindre storlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar