onsdag 24 februari 2010

Morgonstund

Det heter morgonstund har guld i mun(d?). Eller rättare sagt har maken och barnet åkt till resp arbete och dagis o jag kan inte somna om. Har mycket att tänka på i skallen. Ang vårt renoveringsobjekt till hus. Igår inhandlades tapet, idag ska jag mäta kök o kolla upp detta, imorgon behöver jag köpa tak och gärna golv. Sen ska det hinnas med att spacklas o slipas. För i helgen får vi hjälp så det ryker om det. Till råga på allt så fungerar inte våran laståsna till bil, batteriet är slut och inlämnat på verkstad. Så jag får låna mammas bil som hon ställer på tågstationen på morgonkvisten när hon åker till jobbet. Jag har en extra nyckel och efter en promenad kör jag iväg.


Men jag hittade ett par sockar, nästintill färdiga behövde fästa några garnsnuttar. Men dessa var lite små för mina fötter men chansade att de skulle passa en vänninas fot mycket bättre, vännen som fått bebis och behöver vara varm om fötterna när lillkotten ska sova i vagnen. Inslagna i ett paket gavs de bort och det blidde succse... det är så roligt. Har dock glömt vad mönstret heter, någon som kan?!




Men nu ligger hjärnan på i grubblerier i vilken ordning dagens uppgifter ska tas tag i.

1 kommentar: