måndag 2 november 2009

Baby lycka

En av mina närmsta vänner väntar barn och beräknad nedkomst är snart. Jag fick äran att sy en skön baby filt till det lilla kommande knytet. Med fleece på ena sidan och flanell på den andra är denna en stor go filt. Av fleece resterna sydde jag en mössa, troligen den minsta jag sytt hittills.
Nu väntar jag in november. För mig innebär det födelsedag, mys med levande ljus och promenader i frisk luft. För övrigt rullar livet på. Vi har börjat riva i vårt nya hus, insett att vi har möss som glatt gnager i sig glömd frukt. Idag kommer en byggställning att sättas upp, runt hela huset och om 2veckor startar snickaren med tak, fasad och fönsterbyte. Det är lika spännande som tungt. Jag känner av det i kroppen att riva väggar, ut med en gammal skiva som sitter fastspikad på väggarna och de var allt duktiga 1930 när de byggde vårt hus för spiken sitter med 5cm avstånd. Men det är gott att se hur rejält vårt hus är, ordentliga timmerväggar.

3 kommentarer:

  1. Tack för kommentaren på min blogg, sockarna är stickade som de står i mönstret, men just derssa är nog lite längre än många andra i boken. det stod i mönstret att man kunde korta dem genom att göra 1½ rapport i skaftet istället för 2½.
    Jag fyller också år i november och har alltid tyckt att det har varit mysigt. För åtta år sedan föddes dessutom min yngsta dotter på min födelsedag.

    SvaraRadera
  2. Så fina babysaker!

    Det finns nog inget slarv med gamla hus. Vårt byggdes -42 och precis som du skriver så var golvskivor och annat spikat med miljarder spik, tätt, tätt. Och i timmerväggarna satt spik stora som jag vet inte vad...

    Ha det bra och lycka till med renoveringarna!

    SvaraRadera
  3. replica bags new york browse around these guys h0f14x8k03 replica bags new york click site w9n22h9i36 replica louis vuitton bag replica radley bags click x2t33o0t63 best replica designer replica bags philippines

    SvaraRadera