lördag 19 februari 2011

Uppifrån och ner

Nu är den klar och levererad, min första uppifrån och ner kofta. Smidigt sätt att sticka på, enkelt att prova storlek förutom att ärmarna skulle vara 3/4, men beställaren blev glad.


Det är min mamma som undrade om jag ville sticka en kofta till henne, hon köpte garn vi kollade mönster och jag satte igång. Men jag stickade uppifrån och ner istället för tvärtom. Garnet är Cascade, ett fint ullgarn med rätt prislapp, jag tror det kostar 65kr/nystanet och det gick åt 7st till en kofta i stl xl. Definitivt ett garn jag vill sticka i igen och kolla in de härliga färgerna hos Garnkorgen.

Svårt att fota marinblått!

4 kommentarer:

  1. Jädrar vad effektiv du är!! Kofta, klänningar... Önskar jag hade samma go. Å fint blir det.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Åh så snygg! Vilket fint garn! Önskar jag hade mod och tålamod att sticka på något större projekt!! /Louise

    SvaraRadera
  3. Vilken fin mössa och kofta du har gjort! Jag kikade på din lila fleecekofta :). Du får väl se om den blir din favorit ;).

    SvaraRadera