onsdag 6 april 2011

Sonens morot


Nu är den klar, sonens morotsmössa. Han kommer synas bland barnen på dagis och det var det som var meningen. Den är stickad i Tant Koftas garn, jag hade inte rätt mönster utan mönster till hennes mössa: Blad på svaj, sen fristylade jag lite efter att ha kikat på hennes uppstickade morotsmössa. Jag är nöjd, det var glädje från upplägg till avslut och att dömma på sonen vill han inte ta den av sig. Får passa på att sy fast en lapp med hans namn så den inte kommer bort på dagis. Nu ska jag testa Tant koftas Royalbaby alpacka i en fin, tunn, spetssjal.

6 kommentarer:

  1. Så fin mössan blev!
    För mig var texten så rolig att läsa, nu är mitt hjärta varmt.
    Kram fr. Koftan

    SvaraRadera
  2. Så söt den blev! Och så perfekt, du ser honom överallt!

    SvaraRadera
  3. Va kul att du hittade in hos mig!

    Jag måste säga att jag gillar mössan! :)

    SvaraRadera
  4. Tror för en gångs skull inte att du behöver sy i namnlapp - ingen annan har nog en morotsmössa på dagis! Rart.

    SvaraRadera
  5. å vilken härlig mössa! när får man se citronen då???
    hur var daybreak att sticka?? jag tänkte göra den åt min pojkvän nämligen=) det har han uttryckt önskan om

    jo just det ja, kommer du till zip n knit idag på evas paley?
    kram eddy

    SvaraRadera
  6. Det var det sötaste lilla morotskille jag nånsinn sett! Helt underbar<3 Elna i Romelanda

    SvaraRadera