fredag 6 februari 2015

Istället för

 Ni känner säkert igen känslan, istället för att sticka klart projekten som ligger, vilket i mitt fall är ärmen på koftan. Det känns ju som att jag har hur långa armar som helst och att det aldrig tar slut.
Sen kommer en frestelse i vägen och jag får frågan: Behöver inte du Anna ett par vantar? Du skulle kunna hjälpa mig och prova hur det blir att sticka och sen tova dem i maskinen, kanske ett fint broderi på?!
Hur gör man då?! Å ena sidan behöver jag ju fokusera på det som redan är påbörjat men å andra sidan stickar man ju ett par vantar snabbt. Så jag la upp till vantarna, stickade klart dem, tovade dem, har nu använt dem några gånger. Visat dem för fresterskan som uppskattade hjälpen. Nu ska de in i maskinen för att förhoppningsvis bli lite kortare och bli perfekta, sen ett borderi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar