tisdag 7 december 2010

Djupdykning


Efter en något rastlös tillvaro på arbetet funderade jag under hemfärd hur jag ska sysselsätta mig i eftermiddag. Jag borde lägga mig på rygg och vila men det är svårt att koppla ner hjärnan. Då större delar av mitt garn ligger i flyttlådor i mina föräldrars garage, kom tanken vad jag har i min väl till bredden fyllda garnkorg?! Kan det finnas något intressant att använda. Jag visste att jag har ett beigt garn, hur jag kunde köpa den färgen är för mig ett mysterium men det går att färga. Fram ur korgen fick jag upp det beiga garnet, ekoull från marks katten, ett entrådigt ljusgrått ullgarn, fame trend garn i en färgkombo jag inte gillar och ett par färdigstickade raggsockar. Jag som senast igår letade efter raggisar för att värma mina tår.
Nu är färgen framtagen, ättikan inhandlad och jag ska våga färga själv för första gången. En liten fråga till ni som kan: kan man färga superwash behandlat garn?!

2 kommentarer:

  1. Ja, det har jag gjort och det gick bra. Spännande med färgning... :))))

    SvaraRadera
  2. Lycka till med färgningen. Det är så kul! Jag har också färgat superwash-garn, det gick så bra så!

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera