tisdag 9 juni 2009

Uppifrån och ner

Har sett att TantKofta har en kal (knit a long) i att sticka en kofta uppifrån och ner. Jag som har tänkt tanken att jag behöver nog fokusera på att sticka färdigt några ufon (ofärdiga projekt).... hmpf.... nej jag börjar med ett nytt projekt, en kofta till lillkillen... den ska stickas i Karusell ett merinoullgarn från Marks&Katten. Jag har avslutat den blå bomullströjan som jag nu använder att mäta på.
Det har varit lite pilligt att få till halskanten och jag har jag repat upp och börjat om för att mina uträkningar etc inte stämmt. Men nu är jag nog på rätt väg.... Halskanten och framkanten tänker jag sticka rätstickning och slätstickning över raglan"sömmarna"

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Hejhej!
    Det låter som det kommer bli riktigt fint :)

    Ha en skön kväll!
    MiA

    SvaraRadera