fredag 12 augusti 2011

En gåva i form av Ishbel



Det var med glädje jag gav min svärmor en Ishbel sjal i födelsedagspresent. Hon riktigt sken upp vid synen att presenten var stickad, i Fame sockgarn. -Men Anna utbrast hon och tittade på mig med ett leende. Sen vecklar hon ut den, håller upp den, testar den över axlarna och leendet sitter kvar på läpparna. Senare på kvällen när alla gäster har kommit och slagit sig ner i soffan tar hon fram sjalen, visar upp den och säger: -Se vad jag fick av Anna!


Jag blir alldeles varm innombords och lite generad men åh, vad roligt det är att ge bort uppskattade presenter.

8 kommentarer:

  1. Visst är det roligt, och sjalen är jättefin!
    Ha en bra helg/Blenda

    SvaraRadera
  2. Förstår att hon blev glad över den!
    Och det är en härlig känsla när mottagaren blir så glad!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är klart att hon blev glad och hon kommer att tänka på dig varje gång hon värmer sig i sin fina sjal.
    Lägger undan en bläcklila och en turkos till dig så det finns när du kommer.
    med hej fr.Tant Kofta

    SvaraRadera
  4. Den är ju så underbart vacker - fin i färgerna - förstår att hon med stolthet tar på sig den fina sjalen.

    SvaraRadera
  5. Sjalen är supertjusig! Fina färger, lite pride nästan! :-)))

    SvaraRadera
  6. superfin verkligen! visst är det fantastiskt vad lite garn och stickor kan göra för andra=) kram

    SvaraRadera
  7. Jättefin sjal! Dalarna var helt fantastiskt, du får följa med nästa år.

    SvaraRadera