onsdag 17 december 2014

Clairiere sjalen

På svenska heter den Gläntan och på engelska Clairiere. Jag teststickade detta mönstret för Anna. Ett trevlig mönster på alla sätt och en fin sjal. Jag hade två härvor Botany lace liggandes och det var perfekt att använda båda då jag tycker att en sjal som stickas på en härva blir för liten.


 Det var först när jag blockade den som jag insåg att jag gjort ett fel. Enligt mönstret ska det inte vara ett hål intill mitten på sjalen på varje hålvarv. Det är inget som stör mig men visst är det typiskt. Tror helt enkelt att jag var lite disträ när jag läste första delen av mönstret.

2 kommentarer:

  1. Fin sjal, och färgerna är fantastiska!

    SvaraRadera
  2. Fantastisk sjal, jag vet inte om jag tycker att mönstret eller färgerna är vackrast.

    SvaraRadera