torsdag 27 september 2012

Sömnad

Jag är en periodare, ibland stickar jag så det sprutar ur öronen. Eller kommer igång med att sy, kläder, tygpåsar och det senaste underkläder. Just nu är jag inne i ett sömnadsstimm. Symaskinen står på bordet, för en gång skull har jag gjort en lista för att det är så skönt att stryka över något när det är klart.


Hittills har det blivit, 1tunika, 1mysoverall, 1fleece, 2 tröjor, 2 trosor, 1mysbyxor.... jag syr mestadels till mig och sonen. Nu ligger 2trosor och 1bh tillklippt och påbörjat. Men det finns fler ting jag vill sy på listan! Och fler kommer till i tankarna. Det är rätt så knökfullt i huvudet nu men härligt.

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är som syr så mycket! Jag är urdålig på att sy men jag tycker om det!

    Jag hade blivit jätteglad om du kom fram och sa hej! Om du inte har någon att åka med får du gärna säga till. Jag har nog ingen att åka med. Tänkte du ta det på lördag eller söndag?

    SvaraRadera