måndag 8 februari 2010

Pandan och vikten

Min Panda sjal växer, tog bort de blåa partierna och blev nöjdare. Det är en rolig stickning och enkel då det är samma repetition av mönstret. I motsats till vad en Panda väger vill jag väga mindre. Har sen en tid tillbaka dragit på mig några kilo i övervikt och blev lite chockad när vågen visar 111,2kg, de senaste 20kg har kommit under de sista två åren. Till mina 175cm lång är detta för mycket, jag trivs inte i min kropp, detta är inte jag. Jag måste bli bättre på att röra på mig och äta bättre, tog tag i mitt sockerbegär för 3veckor sen och håller mig till lördagsgodis en gång i veckan vilket fungerar. Men idag är det måndag och jag har onekligen många gånger startat ett "nytt" liv på måndag för att det ska gå bra till torsd/fredag då det skiter sig för att sedan börja om på måndag. Vet inte hur många gånger jag ska ta tag i min vikt på måndag, någon som känner igen sig?! Men genom att berätta det här för er, blir det ju liksom lite mer press på mig. Jag måste ju preseta... det handlar nu om att inte "glömma" av det eller strunta i det för nu jädran ska det ske något!

På återseende!

1 kommentar:

  1. Å vad jag känner igen mig, behöver också minska måtten men jag saknar motivation. Jag får kolla in här och få lite av den varan nu då? Sjalen blir jättefin, vill också göra en så småningom.

    SvaraRadera