måndag 21 december 2009

Värme

Snön faller ner och det är gott med vinter. Jag gillar vinter men har på senare tid blivit mer frusen av mig. Då är det gott med knästrumpor, ur boken Favorite Socks. Varma och goa är även benvärmarna stickade i Rialto Aran av Debbie Bliss, ribbstickning en bit och Annas Julvärmare använde jag mig av till mönstret.

Igår julade vi, sonen sov, maken dammsög och jag strök dukar. Men mysigt blev det och vår lilla julgarn pyntades. Vi har en liten gran iår, maken är inte så förstjust i barrande granar men jag stod på mig och dealen blev en mindre gran ca 120cm hög. Iden la vi en slinga med ljus istället för de traditionella, ärvda kulor dinglar brevid sonens glitterkotte. Ja nu är det snart jul.


I motsats till detta lugn, ro och mys som infinner sig i vårt hus är det en byggarbetsplats i vårt renoveringshus. Jag funderar hus detta ska bli beboligt?! Men idag ska jag hjälpa rörmockaren som har brytit lillfingret och är gipsad. Ska bli kul o se men hålla i en borrmaskin kan jag så det ordnar sig nog.

1 kommentar:

  1. Fina sockor och benvärmare, skönt att ha nu när kylan slagit till även här hos oss på Västkusten.

    Skönt att ni har julefrid i ett hus i allafall ;-) Nästa år har ni säkerligen julefrid i ert nya hus!

    Önskar dej en riktigt skön och mysig julhelg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera