tisdag 12 maj 2009

Insikt

Har inte insett ännu att Gustav inte finns hos oss längre, hur kommer man över en älskad persons död? Samtidigt startar jag stickningar för att hålla mig sysselsatt. Har även några ärenden till stan att göra men jag kommer inte för att ta tag i dem. Hamnar ofta i fotöljen hemma med en stickning.


Ska försöka att leva i nuet, inte grubbla bakåt eller för den delen tänka för mycket framåt. Finnas här och nu, det är något jag behöver öva mig på. Likväl som att tänka positivt. Att tänka på bra stunder och inte ting som gått fel. Kan ju inte ändra på dem ändå. hmm.... nu blev det lite snurrigt. Men visar mina stickningar... en grön vilket är bakstycket på en kofta, en lila vilket jag är osäker till ännu men det är en sjal och en svart sjal - lövfald.. ett mönster jag gillar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar