fredag 18 november 2011

Hittar fynd

Det är härligt att rensa och röja eller nåja det är gott efteråt. Resultatet blev två nya tunikor till garderoben.

Denna turkosa började jag sy på förra hösten sen vart det inge kul att fortsätta. Fixade halsen, ärmarna och la upp den nertill. Skön modell!Samma höst sydde jag en klänning av det stormönstrade tyget, man kan säga att det inte var min melodi och den hamnade längst ner i något hörn. Med hjälp av svart trikå blandade jag och klippte, sydde en annan modell. Den är något draperad över bysten och sitter riktigt bra. Det är kul att sy när resultaten blir fina.


Snart packas väskan och färden går söderut till makens hemmaort, Falkenberg. Idag ska jag och svärmor gå på konsert, Dia Psalma. Musik jag gillar men inte lyssnat mycket på sen gymnasiet.

2 kommentarer:

  1. Snyggt, de ser supermysiga ut.
    Själv packar jag och styr kosan norrut, från Falkenberg.
    Kram
    /Frisky Frog

    SvaraRadera
  2. Superfina klänningar! Du får vara med i Dressember du också.

    SvaraRadera