fredag 7 maj 2010

Kruz

Har precis kommit tillbaka efter ett besök hos Madame Kruz i Jörlanda, lika trevligt som alltid! Med mig hem följde ett benvitt garn som ska bli en stor härlig sjal, ett pima bomullsgarn som ska bli en tröja till lillkillen, vill börja sticka båda nu med en gång men rundstickan jag behöver används till ett par raggisar så det blir väl att de får bli klara först. Vilket dilemma!

Annars börjar livet arta sig. Har insett att mina sömnmediciner gör mig helt groggy även dagen efter, inte konstigt att jag sover så mycket. Efter att ha övernattat hos mina föräldrar och glömde medicinerna hemma, vilket innebar att jag sov någorlunda utan, har gjort att jag är skeptisk. Testar att dra ner på dem vilket kan göra mig piggare.

Huset står som det är och ingen renovering är påbörjad. Hade besök tidigare idag och en liten flicka på 2 1/2 sa: - ni grejat, men greja mera! Men ingen brådska måste få tid att njuta med en stickning och samtal med maken.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar