torsdag 7 januari 2010

Jitterbug


Har varit på resande fot idag, färden gick in till den stora staden. Hämtat delar till avlopp, golvvärme och inköpt present till lillkillen som snart fyller år. När jag ändå befann mig på snömoddiga gator med massor av bilar besökte jag Hisingens Handarbete, en söt liten butik med en äldre dam bakom disken, det finns mycket roligt att hitta här. Jag hittade ett nystan ekologisk ull som ska bli en åremössa. Garnet är mjukt och gosigt.





Jag har inte varit förtjust i virkning, tycker det mest är bökigt och gör ont. Men när jag kollat in Tummelisas blogg att hon säljer Glover virknålarna tänkte jag att det må va värt ett försök. Sen gillar jag butiker där man kan parkera på korttidsparkering precis utanför och kila in. Med mig hem fick jag ett nystan Jitterbug, helt otroligt i färgställningen: lila, grön, blå... ja de mesta utav färgskalan rymms i detta nystan. Sen är det fätt skönt att få mönstret till sockor såhär:
Det är inte lätt att fota i det knapra dagsljus vi har. Nu är det slutpratat och ska värma min hals med honungsvatten!

2 kommentarer:

  1. Jitterbug är en fröjd att sticka med - och färgen underbar!

    SvaraRadera
  2. Underbara garner, Jitterbug ser ljuvligt ut!

    Och vilka fina tändsticksaskar du gjort, söta.

    Ha det bra.

    SvaraRadera