fredag 27 november 2009

Blåbyxor och ask

Nu har renoveringen tagit fart i vårt "nya" hus, snickrarna har bytt tak och det nya ligger på. Så gott, för nu är vårt hus tätt uppifrån.

I min renovering nämnde jag för mina föräldrar och make att jag vill ha ett par arbetarbyxor, har myst omkring i mjukisbrallor men nu när det är blött och lerigt ute hade det vart gott med ett par rejälare byxor. Vad säger mina föräldrar då, som de små hamstrar de är: - Men kan inte anna ta ett par från oss, vi har ju kvar byxor från pappa säger min mor.

Sagt som gjort går jag och pappa ut i garaget och kikar i hans "gömma", man kan hitta mycket roligt i min fars garage, men fram kommer ett par mörkblåa arbetsbyxor. -Dessa är alldeles för stora för mig och är från när jag arbetade på varvet i Göteborg, kolla om du kan ha dem säger pappa.

Varvet, fattar ni, dessa byxor har legat och väntat på att bli använda i ca 30år. Men de gick på mig och glad blev jag.

Förutom att mäns kroppar är lite annorlunda formade än vi kvinnor men med symaskinen löste det sig och det blev två kilar i stretch i sidorna och de sitter som en smäck.

Något annat gammalt är en ask med knappnålar jag ärvt från min makes mormor. Men mysigt.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar