torsdag 24 april 2014

Jodå så att

Man kan tro att jag inte gör annat än spinner. Men det gör jag, även om det ofta blir en stund varje dag! 

fredag 18 april 2014

Glad påsk

När jag får tid över spinner jag just nu en regnbågsfärgad topsband! Fint som snus! 

onsdag 9 april 2014

Hej det blev en paus

Jag har varit påväg att blogga flera gånger för att berätta vad jag pysslar med. 
Men så kommer något emellan och orken tagit slut! Det har varit en tuff och intensiv vår! Men oj vad jag saknat er! 

Jag hoppas verkligen att jag kommer fortsätta blogga! Det är så roligt, skönt och underbart kul!

måndag 27 januari 2014

Solsken

Jag spinner solsken, ull jag färgat i tre partier. Grå, gul och grön. 

Jag försöker få lite ordning i kaoset som lätt uppstår när för många projekt startas samtidigt och tyvärr innan gamla är avslutade eller omhändertagna. 

torsdag 16 januari 2014

Vad ska jag göra?

För några år sedan startade jag projektet mormorsrute filt. Stickade två sjalar i samma garn, Semilla. Efter flitigt användande och att jag läste vad andra tycker om garnet blev jag ledsen. Garnet noppar som bara den. 

De rutor jag har la jag undan i ett hörn. Försökte förtränga men där kan de ju inte ligga för alltid! 

 Nu vet jag inte vad jag ska göra med de rutor jag har!! Det blir ingen stor filt, har inte räknat på länge men kanske ett 30-tal! 

måndag 13 januari 2014

Du milde

Jag blev glatt överraskad när jag tog av det jag hade spunnit från härveln för att mäta och väga. 
Ull från Willowfairy, en blandning av polwarth, falkland och silke. Jag spinner det tunnaste jag kan tänkte jag. 

Jag har 116gram ull. Av 45gram fick jag 290meter tvåtrådigt garn. 
Behöver jag säga att jag är glad! 

onsdag 8 januari 2014

Virkat till jul

Innan jul virkade jag ett par pulsvärmare. Enkelt mönster med stolpar, längst upp virkade jag in en rad pärlor. 
Jag använde Kampes 2trådigt garn. Dessa blev sen en fin överraskningspresent till en fin vän.