tisdag 28 juli 2015

Suget

När suget blir stort efter att starta något nytt surfar jag inspiration. Tankarna gick åt att köpa nytt material till något nytt, sömnad eller stickning. Sen inser jag att jag har en del garn och tyg här hemma som jag vill använda. Då kollar jag vad jag har hemma och börjar fundera på projekt. 

Men ska jag vara helt ärlig finns det flera påbörjade saker som inte blivit helt klara. Jag känner mig imponerad av mig själv när jag väljer att göra klart. Bilden ovan visar två tröjor till sonen som ska läggas upp.
Väl klar med dem fortsatte jag på min virkade tröja i lin. Som också blev klar igår kväll. Nu är jag väldigt sugen på att börja något nytt men ska försöka få klart några andra projekt först. Vet att det ligger fyra sömnadsprojekt halvklara och minst 6 stickningar/virkningar! 
Hujedamig nu känns de mycket när jag fick tänka lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar