tisdag 13 oktober 2009

Förkyld och mönster

Att vara förkyld gör att jag kryper ner i soffan med en stickning och drar en filt över mig. Kunde inte låta bli att efter igår påbörja Snapdragon vantarna av Ysolda. Men insåg att tillsammans med en förkylning då hjärnan inte fungerar som den ska är detta ingen bra kombination. Vantarna får vänta efter att jag repat upp och startat om några gånger.
Efter att ha läst Bohusstickans inlägg om Strikk och deras mönster blev jag fundersam på mönstret till Kimonokoftan. Räknade, tänkte, mätte för att inse att resultatet inte skulle bli bra. Deras mönster är säkert helt rätt i stl S, men jag som behöver större storlek gör att stickningen blir gigantisk. Inte konstigt att jag har liggandes projekt som är påbörjade med Strikk mönster som blir liggande pga fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar